
a peu
Collegats: Cova de la Serpent

Punt d’inici: Font de la Figuereta
Punt final: Font de la Figuereta
Distància: 8.8 km
Desnivell: 338 m
La ruta
Les formes del paisatge acullen un hàbitat idoni per a la flora mediterrània i s’hi poden observar ocells rapinyaires com el majestuós trencalòs. Aquest entorn amaga secrets i misteris, amb llocs llegendaris com la cova de la Serpent, el barranc de l’Infern, la Geganta Adormida o els vestigis del monestir troglodític de Sant Pere de les Maleses.
Imprescindibles de la ruta
- Cova de la Serpent: Diu la llegenda que una enorme serp s’amagava en aquesta cova… Qui s’atreveix a entrar-hi?
- Barranc de l’infern: Lloc ideal per a geòlegs i amants dels esports d’aventura on es respira natura, mites i llegendes.
- La Geganta Adormida: Muntanya emblemàtica (1.181m) resultat del capritx de la geologia i el pas dels temps. Quan s’observa des del nord-est té l’aspecte d’una dona ajaguda.
Opcions
Pots trobar aquesta ruta a la pàgina 28-31
de la Guía turística del Geoparc Orígens