
BTT, a peu
La ruta dels Llacs
Punt d’inici: La Pobla de Segur
Punt final: Terradets
Distància: 31 km
Desnivell: 133 m
La ruta
Itinerari que voreja la Noguera Pallaresa des de la cua del pantà de Sant Antoni a la Pobla de Segur fins al pantà de Terradets. Un recorregut apte tant per al senderisme com per al cicloturisme.
Al llarg del camí es pot gaudir de l’accés a zones de bany, activitats nàutiques i esports d’aventura.
El camí de tornada es pot fer en tren.
Imprescindibles de la ruta
- Oficina de turisme de la Pobla de Segur i estació d’esports i natura del Pirineu: Ubicada en l’antiga estació de tren de la Pobla de Segur.
- Bòixols-Sant Corneli: Muntanyes que acompanyen el visitant. Són parada obligada per als geòlegs d’arreu del món. Es pot trobar informació interpretativa al llarg de la ruta.
- Botigues-Museu de Salàs: Un viatge nostàlgic al passat.
- Embassament de Sant Antoni: Construït entre el 1913 i el 1916, va ser un dels embassaments més grans d’Europa.
- Espai Raier de la Pobla de Segur.
- Conjunt modernista Casa Mauri
- Torre Barta: Salàs de Pallars. Torre de defensa medieval circular on hi ha exposades escultures de ferro i eines antigues.
Pots trobar aquesta ruta a la pàgina 36-38
de la Guía turística del Geoparc Orígens
